Thursday, March 29, 2012

Pampas Nationaldag!

Hejsan! Idag torsdag till ära är det dags för festligheter igen i hela tre dagar framåt. Snart, åker ett stort gäng partyglada studeranden upp med "Fiilisbussen" till Pampas mystiska land. Detta är då alltså en studerandetradition bland de finlandssvenska och kanske den största studentfesten också. Imorgon ordnas det en olympiad där också några vänner ska delta och tyvärr får jag bara vara en åskådare, fast jag mycket hellre skulle yra ute på plan. Sedan blir det mer fest och på lördag är det sillis. Vi kommer få skåda Mange Makers och Sås och Kopp i helgen också. Det jag funderar mest över att ska Mange sjunga bara samma två-tre låtar hela kvällen? Nåja det ser vi sen.

Nu ska jag kolla att jag har allt med inklusive min Minnie Mus prydda partymugg och kanske lite kläder också och det viktigaste; halaren. Ha en så kul helg alla!

// I'm going to Vasa today to a big(gest?) Swedish-Finnish studenttradition three-day-party-thing called "Pampas Nationalday". We're taking the bus there with a big bunch of happy people. Tomorrow there's a olympiad where some of my friends are participating and poor me is just going to watch even though I would rather also be on the field ;) Now I need to check that I have everything with me, like my Minnie Mouse-party mug, some clothes and the most important thing; the overall. Bye! //


From Turku to Vasa! (Pink line and dots)

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment! Lots of Love!